CUSTOMER SERVICE

How can we help you?

KONTAKTUPPGIFTER

Har du frågor eller behöver du hjälp?

Ring kundservice@garber.dk

ÖPPETTIDER

Måndag - fredag: kl. 10.00 - 13.00

Lördagar, söndagar och helgdagar: Stängt

VANLIGA FRÅGOR

Jag har en ring, men jag får inte plats med den. Vad gör jag?

På garber.dk är vi måna om att våra kunder ska få den bästa upplevelsen när de handlar hos oss. Vi har alltid fri returfrakt när du skickar tillbaka smycket till oss.

Vi försöker vägleda dig så gott det går innan köp med vår måttguide, men skulle du ändå få ett smycke som inte passar perfekt kan du till en början få det bytt kostnadsfritt till rätt storlek. Om ringen mot alla förväntningar inte passar efter bytet, och måste bytas ut en andra gång tillkommer en avgift på 45 DKK.

Du har 30 dagars ångerrätt efter att du fått ditt smycke, och returen börjar här: Gå till guide

Har du en återförsäljare?

Nej. Garber.dk är en webbshop för att säkerställa att vi kan hålla priserna så låga som möjligt.

Varför blir mina smycken lite svart/grönt

Äkta 925 Sterling silversmycken oxiderar med tiden. Oxidation är en naturlig silverreaktion som kan orsaka svarta fläckar eller rostliknande missfärgningar på smycken. Detta händer när silversmyckena reagerar med syre (syre) i luften eller andra kemikalier som kräm eller smink.

Det är ofarligt och kan enkelt tas bort. Alla våra smycken är 100 procent äkta, så oroa dig inte – missfärgning är faktiskt inget annat än ett tecken på hög kvalitet.

Missfärgningen kan tas bort genom att tvätta smyckena i ljummet vatten med en mjuk tandborste eller svamp och eventuellt neutralt diskmedel. Om smyckena fortfarande är missfärgade kan du doppa det i flytande silverrengöringsmedel som finns att köpa i välsorterade stormarknader. Efter cirka fem sekunder, ta bort smyckena och skölj smyckena med vatten.

Hur lång tid tar det från det att du beställer tills du får smyckena?

Vi använder DAO365 för att leverera dina smycken. DAO levererar 365 dagar om året.

Du får ditt paket 1-2 dagar efter beställning. Beställ paketet innan 14.00 på vardagar, den mottas dagen efter.

Är beställningen gjord efter 14.00 fredag, den skickas nästa möjliga arbetsdag.

Hur hittar jag min storlek?

Du hittar din storlek genom att följa vår storleksguide här.

Vad gör jag om en vara är slutsåld?

På Garber.dk har vi ett begränsat lager av smycken, så ibland kan du riskera att ett smycke är slutsålt. Den goda nyheten är att vi alltid får tillbaka alla utsålda smycken i lager. Du kan lägga till dig på vår väntelista om du trycker på knappen ''Sålda - Klicka här'' under den slutsålda produkten. Du får då ett meddelande så fort smyckena finns i lager igen.

Hur lång tid efter köpet kan jag byta ut mina smycken?

Du har alltid 30 dagars ångerrätt. Det innebär att du kan byta ut smycket upp till 30 dagar efter att du fått det. Din retur börjar här: Gå till guiden

Var får Garber sina smycken tillverkade?

Alla smycken hos Garber är producerade i bästa kvalitet av juveleraren Ruben Svart i Köpenhamn som tillverkar alla smycken för hand. Vi garanterar att alla smycken är 100 procent äkta och att de är tillverkade under rätt förhållanden.

Du har inte min ringstorlek, vad ska jag göra?

Hos Garber.dk har du möjlighet att få en ring specialtillverkad i precis den storlek du önskar. Vi tillverkar alla ringar i standardstorlekar. Om du inte hittar din storlek i vårt urval kan vi tillverka alla våra ringar i specialstorlekar. En specialtillverkning kostar 50 DKK utöver normalpriset för den givna ringen.

Specialproduktion hittar du här

Hur kommer mina smycken att levereras?

Garber skickar dina smycken med DAO, och frakten tar 1-2 arbetsdagar. Vi är också stolta över att vi levererar 365 dagar om året – även på julafton.

En av våra kärnvärden är att leveransen ska vara så enkel för dig som möjligt. Därför levereras alla smycken från Garber direkt till din brevlåda, så du behöver inte vara hemma vid leveranstillfället eller så har du även möjlighet att hämta i en paketbutik.

SEND US A MESSAGE