Handels- och leveransvillkor

Du hittar avbokningsformuläret här

Allmän information:
Garber ApS
Aktiebolag
CVR-nr. 37969761
Rådhusstræde 4F, 1.
Kundtjänst@garber.dk
+ 45 50 69 68 20
Etablerat 2016

Betalning:
På www.garber.dk accepterar vi betalningar med Dankort, Visa, VisaDankort, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro och Mobile-pay

Leverans:
Vi använder DAO för att leverera dina smycken.
Vi packar din vara samma dag om den beställs innan 20:00. Det tar max 24 timmar från det att du beställde tills vi har skickat din beställning.

Priset för leverans är 45 DKK.
Totalt tar försändelsen 2-3 dagar att komma fram. Vi levererar även lördag & söndag. Paketet är försäkrat hos oss, försvinner det under frakten ser vi till att skicka ett nytt – kvitto och gratis.

Ångerrätt
Du har 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss www.garber.dk. Ångerfristen löper ut 30 dagar efter den dag du tog emot varan.
Du måste meddela oss inom 30 dagar från mottagandet att du vill ångra ditt köp. Avbeställningen startar via vår returguide som du hittar här .

I samband med julen har vi valt att förlänga ångerrätten. Det innebär att köp gjorda efter 1 november omfattas fram till 31 december klockan 00:00.



OBS: Vi har möjlighet att förlänga din ångerrätt i samband med julklappar, bekräftelse, födelsedagar etc. Kontakta kundeservice@garber.dk för att få din ångerrätt förlängd. Förlängningen gäller endast om smycket är oanvänt och den utökade returen gäller inte om smycket visar tecken på användning.

Lämna tillbaka
Du måste skicka tillbaka din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss via returguiden att du vill ångra ditt köp, byta eller annonsera smycket.
Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt packad.
Du bär risken för varorna från tidpunkten för leverans av varorna

Garber ApS betalar frakten i samband med returer. Du behöver bara skicka oss ett e-postmeddelande på: kundeservice@garber.dk

Hur lång tid tar det?

Garber uppskattar en tidshorisont på cirka 10 arbetsdagar, från avsändning till mottagande av nya smycken. Byte av smycket kan ta längre tid än 10 dagar om önskat smycke inte finns i lager/slutsålt.

Återbetalningar tar ca. 10 vardagar


OBS: Skräddarsydda smycken kan inte returneras.


Varans skick när du skickar tillbaka den.
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Med andra ord – du kan prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik. Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde . För att få tillbaka hela köpesumman måste du alltså göra detsamma som du kan i en fysisk butik. Du kan testa produkten, men inte använda den faktiskt

Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen. Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som tagits emot från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader till följd av ditt eget val av en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och i alla händelser senast 14 dagar från det datum då vi fick meddelande om ditt beslut att frånträda detta avtal.
Vi kommer att göra en återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess. Om du ångrar köpet ska varan skickas till:


Garber ApS
Rådhusstræde 4F, 1.
1466 Köpenhamn K.
Danmark.

Återbetalning/återbetalning startar via vår returguide som du hittar här .

Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.

Klagorätt
Köplagens felregler kan gälla vid varuköp.
När du handlar på www.garber.dk har du givetvis 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Det är givetvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.
Hur snart ska jag annonsera?
Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt att varan saknas. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer reklamationen alltid att ske i rätt tid. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader Om reklamationen är berättigad återbetalar vi givetvis dina (rimliga) fraktkostnader.

Varan skickas till:
Garber ApS
Rådhusstræde 4F, 1.
1466 Köpenhamn K. Danmark

Klagomål börjar via vår returguide, som du hittar här .

Vi behöver följande information när du skickar varan till oss
Vid retur av varan, vänligen ange problemet så utförligt som möjligt.
Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott eller liknande. Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka i rätt förpackning, och kom ihåg att få ett kvitto för sändning så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.


Personuppgiftspolicy
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss ​​behöver vi följande information:

  • namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till dig. Personuppgifterna registreras hos Quickpay och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid sker genom att ge ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför. Direktören för Garber ApS har tillgång till de uppgifter som registreras om dig. Den personuppgiftsansvarige på www.garber.dk är Frederik Riel. Vi lagrar inte kundinformation krypterad. Vi överför inte kundinformation krypterad. Information som lämnas till www.garber.dk vidarebefordras eller säljs inte på något sätt till tredje part, och vi registrerar ingen personligt känslig information.
Som registrerad hos Garber ApS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt att ta del av vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta ska ställas till Garber ApS via e-post kundeservice@garber.dk

Tillgång till klagomål
Om du vill klaga på ditt köp måste du kontakta kundeservice@garber.dk Om vi ​​inte kan hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till konsumentklagonämnden, om villkoren är uppfyllda, se www.kfst.dk.